sobota 14. července 2012

{ulepený} Karamelový korpus

Karamel, karamel, karamel, miluju karamel. Hodně dlouho předem jsem přemýšlela jaký upéct dort k mým narozkám a maturitě, brouzdala jsem internetem, pořád něco vymýšlela. Své pátrání jsem však musela na čas přerušit a věnovat se učení. Samozřejmě jsem poté lovila inspiraci na poslední chvíli, ale vše má svůj důvod. Našla jsem na internetu karamelový korpus. Recept jsem si poupravila a s očekáváním i obavami se pustila do pečení. Nejen skvěle chutná, ale má krásnou zlatou barvu.
A proč ulepený? No poznáte sami, až s ním budete muset následně pracovat :)

Ingredience:


200g cukru krupice
200g hladké mouky
4 šťastná vejce 
3/4 balení prášku do pečiva
špetka soli
karamelová voda


Postup:

Jako první začneme karamelovou vodou, kterou si připravíme z 5 lžic cukru a 5 lžic horké vody.
Cukr si dáme do kastrůlku a necháme karamelizovat. Až bude cukr roztavený do zlatohněda, kastrůlek odendáme z plotny (plotýnku necháme zaplou) a přilijeme horkou vodu (pokud bychom přilili studenou vodu, tak by to prskalo mnohem víc než takhle), vrátíme zpátky na plotýnku a mícháme dokud se nám vzniklý cucek neroztaví a nevznikne nám karamelová voda.

1. Oddělíme žloutky od bílků.

2. Žloutky vyšleháme s polovinou cukru do pěny a přilijeme horkou karamelovou vodou.

3. Mouku smícháme smíchanou s práškem do pečiva za stálého šlehání přisypáváme k žloutkové směsi.

4. Z bílků a špetky soli začneme šlehat sníh, kam následně přidáme zbytek cukru a vyšleháme v pevný lesklý sníh, který ručně vmícháme do těsta.

5. Těsto rozdělíme do 2 dortových forem o průměru 20 cm.

6. Korpusy pečeme ve vyhřáté troubě na 165°C (horní a dolní ohřev) cca 50 minut. Zda máme korpus upečený poznáme zapíchnutím dřevěné špejle doprostřed korpus. Pokud vytáhneme špejli suchou, tak máme hotovo.