sobota 12. ledna 2013

Perníková roláda s tvarohovo-povidlovým krémem aneb pečení s tou mojí princeznou



Ta naše Karolínka je opravdové zlatíčko. A. byla na instruktorském kurzu na horách a D. doma jako vzorný tatínek hlídal Týnku s Karolínkou. Přijeli k nám návštěvu a samozřejmě u nás Kájinka musela zůstat, že nebude večer plakat, že bude hodná. A opravdu byla zlatíčko, ve čtvrt na 9 jsem spolu dokoukali Madagaskar 3 a pak už stačilo přečíst 2 stránky pohádky O kouzelném jablíčku a byla tuhá. REKORD! U nás většinou usíná kolem půlnoci a ještě většinou s pláčem, ale jelikož ráno brzy vstávala a odpoledne nespinkala, tak byla hned tuhá. Ráno se probudila a povídá mamce:,,Babičko, já jsem spala jako dudek." =D



Sice měla jet po obědě domu, ale samozřejmě, že nechtěla. Zůstali jsme tedy spolu doma sami, protože mamka musela za babičkou. Navrhla jsem, že něco upečem a samozřejmě Kájinka byla hned pro. Už si přistrkovala židli k lince a běžela si pro zástěru. =) Co budeme péct jsem už měla vymyšleno ráno, protože jsem to stejně měla v plánu, i kdyby tam nebyla.

Připravila jsem si ingredience a mohli jsme jít na to

Ingredience:

Na těsto:                         


150g polohrubé mouky                               
100g cukru                                                    
2 vejce                                                             
9PL teplé vody                                                  
5PL oleje                                                         
1/2 PDP
2lž perníkového koření
2PL kakaa

Na krém:



250g tvarohu (1 vanička)

1 vrchovatá PL švestkových povidel
cukr dle chuti

Na potření rolády:


2PL tvarohu
2PL zakysané smetany
2PL cukru
(vše smícháme)

Postup:



1. Mouku, PDP, perníkové koření a kakao smícháme dohromady.



Naše malá modelína. Pořád jsem je slyšela: ,,Tetooo, mě taky vyfoť". =)


2. Vajíčka, cukr, teplou vodu a olej spolu vyšleháme.



3. Sypkou směs budeme za stálého šlehání přisypávat k tekuté směsi.



Vrchní olizovač poprvé.


4. Plech si vyložíme pečícím papírem a papír ještě potřeme olejem, aby nám šel z rolády hezky dolu.



5. Na takto připravený plech vylijeme těsto a důkladně rozetřeme.



Vrchní olizovač podruhé.


6. Pečeme na 180°C cca 10 min, raději hlídáme a testujeme špejlí, já bohužel trošku přepekla a pak se mi roláda zlomila, ale krém vše poupravil.



7. Zatím co se nám peče roláda si připravíme krém. Jednoduše tvaroh smícháme s povidly a dochucujeme cukrem.



8. Když je roláda hotová i s pečícím papírem ji přeneseme na utěrku, zabalíme do rolády a necháme vychladnout.



9. Po vychladnutí rozbalíme, potřeme krémem a teď už jen samotné těsto s krémem srolujeme.




10. Smotanou roládu přeneseme na tác a dáme na chvilku do lednice zatuhnout.

11. Nakonec roládě odřízneme nevzhledné okraje a celou ji obmažeme krémem na potření.