čtvrtek 11. července 2013

Domácí višňový džem + višňový džem s kakaem

Sedřené a zeštípané ruce, podrápané nohy a oči plné bordelu a k tomu všemu vysokohorská turistika. Lezení po kompostu, motání se mezi propleteným ostružiním. Taková úskalí mě čekala, abych nasbírala nějaké višně, aby jich bylo kilo vypeckovaných. Višně nám rostou, ale v úplně horní části zahrady, kde jsou náleťáky a spíše nám tam vytváří všechny ty stromky takový další plot. Běhala jsem tam od jednoho stromečku ke druhému a snažila se jich natrhat co nejvíc. Poté co jsem je doma vypeckovávala jsem se proklínala, že jich mám tolik a po zvážení jsem zjistila, že jsem jich tolik mít nemusela, a že jsem třeba nemusela lézt po tom kompostu. =D Ale višně byly a já mohla začít. =)



Ingredience:


1200g vypeckovaných višní
1 balíček Gelfix 3:1
400g cukru
1lž špekuládovýho koření
3PL kakaa


Postup:


1. Odebereme si 400g višní a ty rozmixujeme.

2. Vlijeme do kastrůlku a přidáme k nim celé  višně.





3. Višně začneme zahřívat a důkladně je promícháme s Gelfixem, který jsme si smíchali se dvěma lžícemi cukru.

4. Zhruba po minutě míchání přidáme zbytek cukru a důkladně promícháme.

5. Směs přivedeme k varu a vaříme cca 5 min a zuřivě mícháme. =D

Zda je směs dosti tuhá zjistíme tak, že si trochu kápneme na talířek, kde po chvíli vidíme, jak moc bude džem tuhý.

6. Hotový džem plníme do sklenic vymytých horkou vodou (to proto, aby nám sklenička nepraskla, když nalejeme horký džem) a důkladně vysušených sklenic. Naplníme až po okraj, zavíčkujeme a otočíme minimálně na 5 min na víčko, aby se pořádně přicuclo.


Hledáte to kakao? Tak tady je, dvě sklenice jsem naplnila džemem tak, jak byl a do zbytku v hrnci přimíchala kakao a ještě chvilku prohřála, aby se kakao pořádně dostalo do džemu. A pak normálně dáme do skleniček.

Z tohoto množství jsem měla 4 sklenice po 370ml a půlku skleničky od přesnídávky.