neděle 1. prosince 2013

Jedlé dárky "poprvé" {nejen na Vánoce}



Vánoce se blíží, a to neúprosným krokem! Vždyť právě dnes začal prosinec. Zbývá tedy pouhých 24 dní. Pro někoho je to dost, pro někoho (třeba pro mě) už docela málo. Poslední dobou začíná být čím dál oblíbenější obdarovávat blízké jedlými dárky. Nebudu se tu zabývat otázkou, zda je to tím, že lidé mají méně peněz nebo tím, že raději obdarují něčím od srdce na čem si člověk ještě pochutná. Když už se do takové výroby pustíme, tak to přeci děláme s láskou.


Já osobně mám pro jedlé dárky hned několik důvodů:

  • nemám tolik peněz, abych každému koupila to co bych jim opravdu koupit chtěla
  • tím, že nemám peníze na to, co bych chtěla koupit, tak nevím, co mám koupit
  • obdarovaný ocení spíše něco dobrého a užitečného než něco nepotřebného
Ovšem je velmi těžké vyrábět jedlé dárky doma na tajňačku. Takže: ,,Moji milí rodičové. Jestli teď čtete tento článek, tak všemi těmi dobrotami jste taky mohli být obdarování na Vánoce, ale takhle máte po překvapení a budete mi sloužit jako vrchní ochutnavači, abych věděla co ještě zlepšit." 
Ani vlastně nevím, komu všemu to budu dávat, ale i kdybych to měla rozdat po sousedech, tak ta radost z výroby je báječná. 

Co jsem si vlastně připravila?
  • Rillete de Connerré nebo-li vepřovka - přiznám se, že v tomto případě mi hodně zahrálo do noty to, že jsme nedávno "zabíjeli" prase a já měla vše doma po ruce včetně kostí a kůže (pokud by vám naše zabíjačka unikla, tak více se můžete pobavit zde)

  • Horká čokoláda s vanilkou - domácí instantní směs pro přípravu horké čokolády s vůní vanilky, obdarovaný už jen zalije horkým mlékem

Nápadů mám mnohem více, ale to už bych si opravdu mohla otevřít krám a prodávat. Ten chtíč vyzkoušet toho co nejvíc je stále silnější než já. Jenže já se nevzdám a vydržím. Jedlými dárky přeci nemusíme obdarovávat jen na Vánoce, ale i k jiným příležitostem. Když může být vždy důvod chlastat, tak proč by nebyl důvod darovat jedlý dárek. =)

Malé upozornění na závěr: Dárky nedělejte zas s tak velkým předstihem, jinak je budete muset dělat před Vánoci stejně znovu =D

A jak se připravujete na Vánoce vy? Také vyrábíte jedlé dárky a musíte se krotit, abyste neudělali vše na co narazíte? Doufám, že v tom nejsem sama!