čtvrtek 27. února 2014

BEAUTIFUL BREAD - Výzva The Daring Bakers February 2014



Johohooo, v termínu. Sama sebe překvapuji, jak se začínám lepšit. Ale abych to nezakřikla. Z výzvy toho měsíce jsem měla velkou radost, protože já a skořice to je něco jako Bonnie a Clyde nebo Pat a Mat, Tom a Jerry, Pišta a Fišta, Křemílek z Vochomůrkou, Bolek a Lolek, Bob a Bobek no a tak dále. Prostě nerozlučná dvojka.
Výzvu připravila Sawsan z blogu chef in disgusie. Nepřemýšlela jsem nad žádnými výmysly a byla jsem skálo pevně rozhodnuta, že výzvu splním tak, jak je. ALE. =D 



Už byste si u mě mohli zvyknout, že to nikdy není tak, jak to původně mělo být. A ani tentokrát. Nutelu jsem se rozhodla zavrhnout a místo toho udělat slanou verzi, ale samozřejmě na ní časem také dojde. U nutelového twistu mě velmi zaujalo těsto. Takže skořicový skoro podle receptu a navrch slaná improvizace. =)


Ingredience: Cinnamon sweet bread (Skořicový sladký chléb)


Těsto:

450g 1:1 polohrubá:hladká
1/2 kostky droždí (21g) (v původním receptu se pracuje se sušeným)
180ml teplého mléka
60ml teplé vody
60g rozpuštěného másla
50g cukru
1 vejce
1/2lž soli
1/4lž mletého kardomonu (nedávala jsem)
1/4lž mletého anýzu (mimo původní recept)
1lž mleté skořice (mimo původní recept)

Náplň:

60ml rozpuštěného másla
25g mleté skořice
100g cukru

Na potření:

1 žloutek
3PL mléka
1PL cukru

Postup:


1. Necháme si vzejít kvásek.

2. Mouku smícháme se solí, skořicí, kardamonem, anýzem a zbytkem cukru.

3. K suché směsi přilijeme vodu, zbytek mléka, kvásek, máslo a vejce.

4. Vše společně vypracujeme v hladké těsto.

5. Těsto přikryjeme utěrkou a necháme kynout na teplém místě, dokud nezdvojnásobí svůj objem.

Po hodince kynutí.

6. Vykynuté těsto si rozdělíme na 4 stejné velké díly.



7. Z každého dílku vyválíme kolo o průměru 20cm.

Konečně jsem poprvé vyzkoušela svůj váleček do jedné ruky, jak ten krásně ulehčí práci. =)

Jdeme skládat, matlat a posypávat

1. Smícháme si cukr se skořicí.

2. První plát potřeme máslem, posypeme cukrem se skořicí.

3. Přiklopíme druhým plátem a znovu pomažeme máslem a posypeme cukrem se skořicí.

4. Přiklopíme druhým plátem, pomažeme máslem, posypeme cukrem s skořicí a přiklopíme posledním čtvrtým plátem.

5. Ten už jen pomažeme máslem.



Krájíme a kroutíme.

1. Seskládané pláty rozkrojíme na 8 trojúhelníků a dál postupujeme podle obrázkového návodu.



2. Zamotané kousky seskládáme dokolečka k sobě.

3. Sluníčko přikryjeme utěrkou a necháme ještě 15min odpočívat. 



Velké finále se blíží.

1. V hrnečku si rozkvrdláme vejce, mléko a cukr.

2. Celé sluníčko důkladně potřeme ze všech stran.

3. Pečeme ve vyhřáté troubě na 240°C 5 min, poté stáhneme na 200°C a pečeme 15-20 min.





















Ingredience: Pizza bread with cheese (Pizza chléb se sýrem)


Těsto:

450g 1:1 polohrubá:hladká
1/2 kostky droždí (21g) (v původním receptu se pracuje se sušeným)
180ml teplého mléka
60ml teplé vody
60g rozpuštěného másla
1/2lž cukru
1 vejce
1,5lž soli
1/4lž chili
1/4lž pepře
1/4lž zázvoru

Náplň:

60ml rozpuštěného másla
8PL kvalitního kečupu
2PL pizza koření (doma namíchaného či koupeného)
150g strouhaného sýra
bílek

Nakonec:

zbytek bílku a másla (z náplně)
tvrdý sýr

Postup:


Nemůžeme použít klasický postup na kvásek, ale droždí rozdrobíme, posypeme troškou cukru, zalijeme polovinou teplého mléka, poprášíme moukou a necháme na teplém místě společně reagovat.

Dále postupujeme stejně až do fáze plnění.

Pizza koření smícháme s kečupem a polovinou pomažeme první plát, posypeme 1/3 sýra, přiklopíme druhým plátem, který důkladně pomažeme částí bílku, který nám zbyl. Posypeme druhou 1/3 sýra a přiklopíme třetím plátem. Ten pomažeme zbytkem kečupu s pizza kořením a posypeme zbytkem sýry. Přiklopíme poslední plát, který pomažeme rozpuštěným máslem.

Skládáme do stejného sluníčka jako skořicovou verzi.

Smícháme zbytek bílku, másla a celé sluníčko obmažeme. Nakonec sluníčko posypeme sýrem a upečeme.



Tahle výzva mě vážně bavila. Miluju to těsto, které je krásně nadýchané. Zamilovala jsem se tak, že už teď mám v hlavě plno dalších náplní a vím, že u té slané verze jsem klidně mohla náplně přidat více. Takže pokud jen trošku váháta, tak přestaňte a jděte do toho. =)