úterý 25. února 2014

Hříšný dort



No, takže. 21.únor se blížil a tím i taťkovi narozeniny. Jenže týden předem mě skolila nemoc a opravdu jsem na to zapomněla. Spíš nebyla vůbec chuť něco péct, i když jsem slibovala, jak během nemoci doženu na blogu všechny resty. Ale řekla jsem si, že zatnu zuby a alespoň nějaký obyčejný dort, i když až na sobotu, tak udělám. Dlouho jsem si chtěl zkusit pařížskou šlehačku a i když dort měl původně být úplně jiný, tak nakonec dopadl tak, jak můžete vidět. Tak je to vždycky, to už není žádná vyjímka, že na poslední chvilku vše změním.

Kolem dortu viselo dosti otazníků, ale ono to vždy nějak dopadne. Možná největší otazník, který jsem řešila a řeším i teď, když mi dort tuhne v lednici, zda pařížská šlehačka unese ten druhý plát korpusu, ale budu věřit, že ano. Zatím to vypadá slibně. 

Korpus dopadl nad má očekávání, i když příště musím pomeranč ještě více pokrájet a nebo tam dát jen kůru a šťávu, moc nedrží pohromadě. Pořídila jsem si konečně novou, funkční formu na dort a je to v průměru 24cm, předtím jsem měla menší, takže tentokrát po zarovnání rozřezávám pouze 2x. 

Šlehačku a korpus jsem si dělala den předem. Ještě v noci, když už všichni spali jsem utíkala dát předpřipravenou nevyšlehanou šlehačku do ledničky a korpus si rozdělila na dva tácy a schovala pod poklop na sporáku.
I před spaním jsem, krom jiných myšlenek, přemýšlela i nad tím, jak bude dort vypadat. Žádná hitparáda to nebude, ale bude dobrej

Ráno jsem se probudila v 7, ale to jsem odmítala vstávat je přeci sobota. Převalovala jsem se v pelíšku a každou chvilku byla vzhůru. Nakonec jsem se tedy nějak vykopala a hned po ránu volala svému milému. Ten nejlepší a jediný hlas, který chci po ránu slyšet a když to zatím jinak nejde, tak mi musí stačit telefon. Hovor nebyl nijak dlouhý, musela jsem se vrhnout na dort. Jen jsem zavěsila, tak slyším mamku, jak říká, že jsem mohla mít po dortu. Nechápala jsem, co se děje, ale brzy jsem pochopila.

Smrad spáleného plastu se linul celým barákem. Jako bych to v noci tušila, když jsem korpus dávala ještě na další tác a i s tím tácem to dala na podnos a celé společně pod poklop. Mamka při dopoledních přípravách a se stále štěkající čubou na dvorku omylem zapla plotýnku pod tím plastovým podnosem. Z podnosu zbyla pouze obruč, ale korpusu se nic nestalo, ani nesmrdí, takže se mohlo pokračovat v přípravách.


Šlehačku jsem vyndala z ledničky a ani se nehnula, celé to úplně zatuhlo. Nevadí, stačí trošku prošlehat, pár vteřin šlehání a šlehačka byla tuhá v tom pravém smyslu slova. Vše šlo podle plánu. Zavrhla jsem čokoládovou polevu a celoobmazání bobíkovým krémem, protože se mi nechtělo zničit tu souhru tmavé čokolády a světlého bobíkáče
Dort mohl být ještě zajímavý, protože maminka, která zároveň dělala pomazánky, tak dělala i česnekovou. No a vedle česnekové se chladil můj bobíkovej krém. Samozřejmě, že jsem nejdříve sáhla po česnekové pomazánce, ale včas jsem se zastavila. =D Dnes mi vážně nic nešlo, slova se mi pletla, věci padaly z rukou, dort ve finále taky netuhne tak, jak bych chtěla. Ale konec dobrý, všechno dobré. 

A proč hříšný? Protože tenhle dort s množstvím 400g hořké čokolády (100g v korpusu, 200g v pařížský a 100g na ozdobu) a 750ml šlehačky je opravdu hřích.

Ingredience:


pařížská šlehačka ze 2 šlehaček a 2 čokolád
bobíkový krém z 1 šlehačky a 1 tvarohu + cukr
1/2 skleničky marmelády
jahody a čokoláda

Postup:


1. Upečený korpus zarovnáme a 1x prořízneme.

2. První plát dáme zpět do formy a potřeme marmeládou, kterou jsme předtím rozehřáli v mikrovlnce nebo ve vodní lázni.

3. Pařížskou šlehačku navršíme na marmeládu, uhladíme a přiklopíme druhým plátem. Dáme chladit do ledničky minimálně na hodinu, čím déle, tím lépe.

4. Dort zbavíme obruče a modlíme se, aby nám pařížská šlehačka nevytekla ven, ale hezky držela. 

5. Na vršek dortu navrstvíme bobíkový krém, dala jsem ho tak 3/4 a zbytek jsme zládovali jen tak. 

6. Můžete zdobičkou, ale já jsem jen lžící a krouživými pohyby rozetřela krém více ke stranám.

7. Pár jahod nakrájíme na plátky a dáme po obvodu.

8. Čokoládu si můžete jen nastrouhat nebo rozehřát, v tenké vrstvě natřít na pečící papír a hodit na chvilku do mrazáku.

9. Zatuhlou čokoládu nalámejte na nepravidelné kousky a nasypte doprostřed dortu.

Hříšná jednoduchost je na světě.