pátek 1. srpna 2014

Já a můj první BIO pytel z Českých Kopist {food haul}



Tak jsem si toho krasavce dneska dovezla domů. O bedýnkách už jsem několikrát slyšela a před nějakým časem po nich i pátrala. Bohužel nebyl závoz do Litoměřic. A ejhle, po delší době jsem si na to vzpomněla a hned se zrodila objednávka.

Při pátrání na stránkách bedynky.cz jsem narazila na Statek v Českých Kopistech, což mám přibližně 10 km od baráku. Odkaz však nebyl přímo na stránku, kde se dá objednat a proto jsem neváhala Kopisťáky kontaktovat emailem. Dostala jsem milou odpověď a odkaz, kde už jsem našla vše potřebné.
Zaregistrovala jsem se a vzala na zkoušku Malý BIO pytel za 200 Kč + navíc Mangold za 25 Kč a Patizon za 15 Kč. Líbí se mi, že si k objednávce můžete přidat i další zeleninu, která je zrovna v nabídce. Zaváží jednou za 14 dní a jako odběrné místo jsem měla Vitálku v Litoměřicích. Pokud, když už si berete BIO zeleninu, si chcete i popovídat a třeba i sami nasbírat, tak si zajeďte přímo na statek do Českých Kopist.

Moje objednávka byla rozvážena 30.července ve středu kolem půl čtvrté, ale já si nechala vyzvednutí až na dnešní čtvrteční ráno. Samozřejmě jsem znalecky věděla, že zdravá výživa je ve Velké Dominikánské v podloubíčku. Jaké bylo překvapení, když jsem si to přifrčela k podloubíčku, zastavila na parkování jen pro karty a překvapila mě akorát obří cedule K PODNÁJMU.....Cože?.....
Sedla jsem zpátky do auta, a prohledávala internet, kam se přestěhovali. Ulice byla jasná - Velká Dominikánská. Hádala jsem se sama se sebou, že to není možný, vždyť tu stojím a nic tu není. No nic, rozhodla jsem se projet pomalu ulicí. Stačilo ujet necelých 50 metrů. Uf, přestěhovali se jen o kousek. Užila jsem si trochu adrenalinu po ránu. Paní v krámě mi s úsměvem ukázala můj pytel, zaplatila jsem a hurá s pytlem domu. Celkem mě překvapilo, kolik pylů tam bylo. Měla jsem předtím trochu výčitky, že to nechávám až na dnešek.




Pytel krásně voněl čerstvou zeleninou, akorát Mangoldu se moc přes noc nelíbilo ve Vitálce a už trochu povadl. S obsahem jsem byla spokojená a těším se až vyzkouším všechnu zeleninu.




Co můj pytel obsahoval a co s tím budu dělat?

0,5 kg Bílé cibule - krásně voní a chuťově výborná, ta se v kuchyni nikdy neztratí
0,5 kg Žluté mrkve - je to příjemné zpestření proti klasické oranžádě, mrkev je slaďoučká a jistě trošku ozvláštní talíř, i když já ji chroustám jen tak
2 cukety - dvě krásné cuketky, má nejoblíbenější zelenina, hřeje mě u srdíčka, že je mám i v BIO kvalitě
2 bulvy červené řepy - konečně se snad dokopu k tomu dortu z červené řepy
1 pórek - moc se těším, až ho šoupnu Aleškovi, aby ho přimíchal do toho jeho skvělýho salátu
1 kedluben - kedlubínek nejspíš skončí jen tak nakrájený na talíři, tepelně upravený ho moc nemusím
1 hlávka červeného zelí - zelí má nádherně fialovou barvu, ještě tak tu kachněnu k tomu :D
1 patizon - budu zkoušet poprvé, ale využití má prý stejné jako cuketa
svazek špenátu čtyřboč - klasika, podušený špenát s cibulkou, česnekem a navíc s mangoldem
svazek mangoldu - listy jsem upravila dohromady se špenátem, mangold má takovou oříškovou chuť a klasickou chuť špenátu hezky ozvláštní

Velmi se mi líbí provedení papírového pytle, že člověk neplatí žádné zálohy za bednu nebo nemusí tahat svou vlastní. Svobodný statek v Českých Kopistech si zaslouží více pozornosti a proto doporučuji si přečíst jejich stránky.

Chcete i Vy svůj pytel? Koukněte na stránky ZDE, mají závoz i do Prahy. Nabídka se mění!