pátek 8. července 2016

{zapečené} bagetky s vajíčkem a sýrem ovoněné slaninou



Chuťovka, snídaně, oběd, večeře...Vyberte si sami. Už odmala mám ráda zapékané jídlo. Dřív to však byl pouze rohlík s kečupem a sýrem, někdy salámem, zatočený v mikrovlnce, kde se z něj stala guma. Já však byla spokojená a chrochtala jsem si. Když jsem nevěděla co by, tak jsem to nenašla v OBI, ale rozřízla jsem napůl zbylé rohlíky a pomatlala je rychlo-česnekovkou, posypala sýrem a šup s nimi do trouby. Když nevíš co s tím, tak to zapeč! Máme za sebou hodně pokusů, někdy i omylů. Plno vzešlých favoritů, ale jejich fotky se válejí na disku a já netuším, co jsem do nich tenkrát vše naházela. Prostě to, co bylo zrovna doma. A tak je tomu i tentokrát. Jedinou nově koupenou položkou je slanina, která byla původně na něco jiného. Ostatní ingredience jsou u nás doma stálicemi. 

Ingredince:
4 bagetky - den staré
(housky, rohlíky...)
2 - 3 vajíčka
sýr gouda
2 PL smažené cibulky (IKEA)
2 PL rajčatové passaty
8 plátku slaniny
sůl, pepř, chilli
čerstvé bylinky
( bazalka, tymián,...)

Postup:


Předem si rozehřejeme troubu na 200 - 250°C.

1. Den staré pečivo vydlabeme. Uděláme takové lodičky.

Proč starší pečivo? Samozřejmě to jde i z čerstvého, ale do toho staršího se lépe krájí.

2. Vydlabané pečivo uvnitř potřeme rajčatovou passatou.



3. Do misky nastrouháme sýr, rozklepneme vajíčka, osolíme, opepříme, přidáme smaženou cibulku, natrhanou bazalku a tymián. Vše promícháme, kdo chce přidá i chilli

4. Naše lodičky vyložíme plátky slaniny, naplníme směsí a šoupneme do trouby.



Do 15ti minut je hotovo a můžeme servírovat. Skvěle se pečou na tácu pro pizzu, který je zespodu děravý. Téhle koupě asi nikdy litovat nebudu. A že nemáte doma vše, co jsem použila já? Nevadí, použijte co máte doma. Jednou jsme dělali i plněné fazolemi z konzervy a byly to jedny z nejlepších!

Dobrou chuť