čtvrtek 12. ledna 2017

{čokoládově} Čokoládové muffiny



Znáte to, když se někoho zeptáte, co chce upéct a on vám odpoví, že je to úplně jedno? Volba tedy tentokrát padla na čokoládové muffiny. Já osobně muffiny moc nemusím, raději cupcake. Ale to se u mě obecně týká všech bábovek, chlebíčků, muffinů a tak, preferuji vše s krémem. Tyhle jsem si však zamilovala i já. A když čokoládové, tak prostě čokoládové. Pro někoho málo, pro někoho už příliš. Výsledek je však lahodný, plný čokolády a vláčný díky zakysané smetaně.

Co jsem se díky nedávnému pečení muffinů naučila? Že opravdu stačí jen lehce promíchat. I těsto na muffiny se dá přemíchat a pak jsou gumové konzistence. Nikde jsem se ale nedočetla proč. Jediné, co vím, tak že se těsto jakoby zdrcne, i když muffinky vypadají krásně. Kdyby někdo náhodou věděl, proč těsto už není tak dobré, když se přešlehá, tak ať mi dá vědět.

Dost už teorie, pustíme se do praxe. Chuťové buňky na čokoládu připravit! A jdeme na to.





Postup:

Nejdříve si troubu předehřejeme na 180°C.

1. Máslo rozehřejeme v kastrůlku se 150g hořké čokolády a necháme chvilku zchladnout.

2. Mouku smícháme se špetkou soli, s práškem do pečiva a nasekanou čokoládou.

Čokoláda se přimíchává do sypké směsi, aby při pečení neklesala na dno. Mně se tak nikdy nestalo, u když jsem ji zamíchala až na závěr. Pokud vám čokoláda klesá, máte nejspíš příliš řídké těsto.

3. Vajíčko vyšleháme s cukrem a vanilkovým extraktem.




4. K vajíčku přimícháme zakysanou smetanu a rozpuštěnou čokoládu s máslem.

5. Tekutou směs nalijeme do sypké směsi a promícháme, aby se směs spojila.




Když budou v těstě malé hrudky mouky nevadí, lepší než přemíchat.

Kdyby těsto bylo moc řídké, přidejte trochu mouky, kdyby moc tuhé přidejte mléko. Správná konzistence těsta je, když zcela drží na stěrce či lžíci a nepadá.

Formu na muffiny si vyložíme papírovými košíčky

6. Lžící těsto dáváme do košíčků.

8. Pečeme na 180°C přibližně 20 - 25 minut.




A máme hotovo. Krásné temné kopečky nám vyběhly a teď už nezbývá nic jiného, než si uvařit kávu, otevřít knížku a popřát pěkné chutnání a jak jinak, než bez povídání.
Dobrou chuť
Vaše Dulča