pondělí 12. června 2017

{plněné} jahodovo-rebarborové cupcakes


Koláče, bublaniny, knedlíky, koláče, bublaniny, knedlíky a stále dokolečka děláme asi všichni každý rok, jakmile začne sezóna jahod a rebarbory. Nic proti a vše zmíněné miluju, ale seděla jsem s hlavou v rukách, které jsem měla opřené o kolena. Co já z toho letos vymyslím? A stále nic, rebarbora již byla doma týden a já stále nevěděla, co s ní. Už jsem se ale musela hecnout a něco vymyslet. Nakonec se stal favoritem džem, ale zapřísáhla jsem se, že zavařovat vše možné budu až v baráčku. V bytě nemám prostor na uskladnění a pak to jen všude překáží. Další na řadě byla Gallete, jenže na to jsem v tu chvíli byla moc líná, aby se prala s těstem. Tak to vyhrály tyhle plněné muffiny, dlouho jsem je chtěla zkusit, tak proč s tím nezačít zrovna teď. 



Upekla jsem si neutrální světlé těsto, protože náplň bude sama o sobě hodně výrazná. Právě chladnou, jak košíčky, tak náplň a já stále nevím, co na to dám za krém. Peču ze "zbytků", tak se v té lednici snad něco najde. 

Plán je dodělat cupcakes, zvednout zadek od počítače a jet za rodinou, i když venku začíná bouřit a sluníčko jsme od dopoledne neviděli. Dnes jsou v Litoměřicích hasičské slavnosti a večerní program bude stát za to. Hasičská fontána, předváděčka speciálních vozidel a záchrany na vodě a nakonec ohňostroj. Miluju ohňostroje. Takže foťák připravit, cupcakes dodělat a hurá ven. 

Ingrediece:



Na 12 košíčků:
250g hladké mouky
110g cukru
2lž PDP
60 rozpuštěného másla
2 vejce
200ml mléka
1 lžíce citronové štávy



Na náplň:
3 úzké stonky rebarbory
10 střednách jahod
3 lžíce cukru
1 lžíce datlového sirupu
2 lžičky škrobu
1 lžíce citronové šťávy



Krém:
1 mascarpone
zbytek náplně asi 3 lžíce
1 lžička citronové šťávy
100g tvarohu
datlový sirup na doslazení
případně potravinářské barvivo na dobarvení krému



malé jahody na ozdobu



Postup:


Začneme košíčky, které nám musí vychladnout a předehřátím trouby na 180°C.

1. Smícháme mouku, prášek do pečiva a cukr.

2. Na rendlíčku rozpustíme máslo, po rozpuštění ihned vypneme plotýnku a zalijeme studeným mlékem.

Díky studenému mléku se máslo zchladí a neuvaří nám vajíčka.

3. K máslu s mlékem vmícháme dvě vajíčka a citronovou šťávu.

4. Tekutou a sypkou směs smícháme dohromady v hladké těsto.

5. Plníme do formy, kterou jsme vyložili košíčky a pečeme na 180°C cca 15 - 20 minut.

Jakmile jsou košíčky hotové, tak je necháme chladnout a pustíme se do přípravy náplně.

6. Rebarboru oloupeme a nakrájíme na tenké proužky, omyjeme a odstopkujeme jahody.

7. Vložíme do rendlíku, přidáme cukr a zapneme plotýnku.

8. Chviličku spolu vaříme na nejmenší plamínek a pak rozšťoucháme jahody.

9. Přidáme citronovu šťávu a datlový sirup (pokud je ještě potřeba dosladit).

10. Jestli jsme už spokojeni s chutí a měkkostí, tak je čas zahustit. Škrob smícháme s troškou vody a vlijeme k ovoci. 

11. Vypínáme plotýnku a důkladně promícháme.

Košíčky i náplň necháme zcela vychladnout, jakmile máme vychladlé, tak se přesouváme na fázi plnění.

  • Košíčku musíme odříznout hlavičku, nůž zapíchneme pod úhlem 45° (trocha té geometrie neuškodí) a obřežeme dokola. 
  • Po vyndání hlavičky máme v košíčku důlek, které se zužuje do špičky.
  • Hlavičce odřízneme přebytek těsta a do důlku dáme přibližně 2 lžičky náplně.
  • Nasadíme zpátky hlavičku.


Zbyly mi asi 3 lžíce náplně, tak jsem ji využila do krému, který si připravíme tak, že jen smícháme všechny ingredience. Naplníme do cukrářského pytlíku a můžeme zdobit.

Nazdobené cupcakes doladíme malou jahůdkou navrch a je hotovo. Kyselá s sladká chuť spolu jdou vždy ruku v ruce a tentokrát tomu není jinak.
Dobrou chuť 
Vaše Dulča